dinsdag 5 juni 2012

Tuinplaatjes (deel 2)

.......... Het vervolg op de vorige post met alleen maar zomerse tuinplaatjes. Tja, deze foto's zijn genomen rond de Pinksterdagen en toen scheen de zon volop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen dagen niet zo veel tijd heb gehad om leuke plaatjes te schieten. Dat komt eigenlijk omdat we heel druk bezig zijn met de laatste voorbereidingen voor onze Brocante Open Dagen. Die vinden eind van de volgende week al plaats. Als wij zo alle spullen bij elkaar zien staan, ziet er gewoon al geweldig uit. En dan is het nog niet eens gestyled! Mocht je in de buurt wonen van Krimpen aan de Lek of de moeite ervoor willen nemen om er een stukje voor te rijden, dan verwelkomen we je graag in het huis en de tuin van Irene. We laten dan graag zien wat we de laatste tijd zoal verzameld hebben.

 Dit keer het stukje van mijn (kleine) veranda. Deze is bij de openslaande deuren aan de achterkant van het huis gemaakt. Mijn tuin ligt pal op het zuiden, dus je kunt hier de hele dag door van de zon genieten.





De veranda is gemaakt van oude eiken planken die inmiddels prachtig vergrijsd zijn.
Daar omheen is een wit hekwerkje gemaakt.

Op de veranda staat aan beide kanten een wilgenboompje in een verweerde pot. Dit is gewoon een simpele terracotta pot uit het tuincentrum die ik met muurverf heb geschilderd. Vervolgens doen wind, regen, sneeuw en zon hun werk en komen ze er lekker verweerd uit te zien. Het enige nadeel is dat je wel even (!) geduld moet hebben... 



Ook bij deze stormlantaarns hebben regen en vocht hun werk gedaan. Maar ja, ik vind dat nou eenmaal leuk.


Tot zover.....
Nog een fijne week!

Groet, Carla


10 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer 'kek' uit.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf zo'n veranda. Dat is één van mijn wensen, maar onze tuin staat al te vol. En wij hebben precies zo'n witte verweerde pot met een olijfboompje erin, grappig. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie dat je nog steeds je woordverificatie hebt aanstaan. Ik heb dit berichtje nu 3 keer verstuurd, kon het echt niet lezen. Ze maken de letters steeds onduidelijker. Je kunt het ook uitzetten. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alie,
      Ik heb al zitten zoeken om woordverificatie uit te schakelen. We waren er namelijk al eens eerder op gewezen om dat te doen. Ik kan het alleen nergens vinden!? Heb je tips??

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Wat een gezellige veranda! Ik hou er ook van om potten zelf te verven en de natuur zijn werk te laten doen, prachtig!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk deze veranda en gezellig aangekleed! Veel succes en plezier bij de voorbereidingen van de open dagen.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Miranda, dat gaat lukken hoor. We hebben zo veel leuke dingen die we gaan stylen. We hebben er zin in. Hopelijk werkt het weer ook een beetje mee.
      Groetjes, Carla

      Verwijderen
  6. Ha Carla, Leuk dat je een berichtje bij mij achterliet. Ik geef je via dit berichtje antwoord op je vraag hoe je de woordverificatie uitzet. Ik kreeg een tip van Tanje van het blog HOMEMADE. Zij heeft een tweede blog met tips voor het bloggen en daar kun je het vinden: http://homemade-tipsentrucs.blogspot.nl
    Het is niet moeilijk hoor, je moet gewoon in de ontwerp naar instellingen gaan en daar kun je het vinden. Gewoon een kwestie van aanklikken.
    Groetjes, ik weet nog niet of ik kom hoor. Ik wil wel graag maar ik heb het druk ivm de verjaardag van mijn dochter. Ze is morgen jarig. Zondag viert ze het ook nog en ik moet dus boodschappen doen en taarten bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello
    Tuinplaatjes (deel 2)
    Glorious read! I wish to thank you on your time for this. The articles is really excellent!

    BeantwoordenVerwijderen