woensdag 15 februari 2012

Verlate Valentijn

Graag had ik al eerder dit stukje willen schrijven, maar dat is er door een verblijf in de spreekwoordelijke lappenmand niet van gekomen.
Naar aanleiding van Valentijnsdag viel mijn oog ineens weer op de oude kaart die mijn overgrootvader (van moeders kant) Aart ooit zond aan zijn geliefde Elisabeth, mijn overgrootmoeder. Ondanks dat ik de Benjamin van de familie ben, heb ik mijn overgrootvader nog gekend, omdat hij de respectabele leeftijd van 99 heeft behaald. Ik kreeg de kaart een tijdje terug van Carla met wie ik deze overgrootouders deel. Er is nog een aantal exemplaren aanwezig in de familie, maar ik had er toen alleen nog maar over gehoord.


Hoe leuk is het om te zien dat Aart gek was op zijn geliefde en haar daarom regelmatig kaarten stuurde. In die periode zonder telefoon, sms, internet enzovoorts was dat de enige manier om elkaar een bericht te sturen. Onder de postzegel schreef hij vaak iets "ondeugends", dat wil zeggen voor die tijd dan. Want van een berichtje als: "Dag lieve schat" ga ik nou niet bepaald over mijn toeren, haha! En Elisabeth (waar ik trouwens met mijn tweede naam naar vernoemd ben) wist van die geheime berichten af, want de postzegels werden door haar verwijderd.............
Mijn moeder moest een paar dagen terug nog zo lachen om het paartje in de linker bovenhoek, dat zo intens heimelijk verliefd kijkt. Ik heb de kaart op een grote klos wol vastgemaakt met een knijpertje, heel simpel maar ik vind het helemaal leuk staan zo in de vensterbank.


Van mijn eigen lief kreeg ik gisteren een e-mail met daarin de boodschap "I love you" en een kadootje. Het was een link om gratis de nieuwe videoclip van Bruce Springsteen (mijn held) te downloaden. Tja, tijden veranderen, maar ik was met mijn e-mail denk ik net zo blij als Elisabeth met haar kaart van Aart..........

Lieve groetjes, Irene.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten