zaterdag 25 februari 2012

Over een oude paneeldeur en kleur op de muur.

Als je bij mij via de voordeur het huis binnenkomt zie je dit:


Een oude paneeldeur.
Deze zit in de voormalige doorgang naar de keuken die na de verbouwing dichtgemaakt is. Toen ik een jaar of twee geleden met mijn zus Linda een rondje ging hardlopen, zagen we deze deur in een container liggen. Mijn hart maakte een sprongetje! (en niet van het hardlopen hoor). Ik moest en zou hem hebben natuurlijk. Dus aanbellen bij de mensen die daar hun huis aan het verbouwen waren en vragen of ik de deur mocht hebben. "Ja hoor, neem maar mee als je hem er uit kunt krijgen" was het antwoord. Dat er uit krijgen was ook nog een heel gedoe, maar na wat flink duw- en trekwerk konden wij uiteindelijk al sjouwend richting mijn huis.

Ronald heeft hem op maat gemaakt en nu pronkt hij dus hier in mijn gang. Ik ben er nog steeds erg blij mee en ik krijg er ook telkens leuke reacties op. 

Op de muur in de gang zit de kleur "London Stone" van Farrow&Ball. Dat is zo'n mooie verflijn met allemaal ouderwetse kleuren. Vooral de matte uitvoering vind ik zelf zo mooi. 


Nu heb ik het geluk dat er een dealer van Farrow&Ball bij mij in het dorp zit. Schildersbedrijf Visser heeft een prachtige winkel waar je enorm veel inspiratie opdoet. Eigenaresse Anja adviseert je over kleurencombinaties die je zelf niet zo snel bedenkt. En zo ga ik dan regelmatig weer met een pot(je) verf naar huis.

Zo, ik ga nu heerlijk met een kop thee (in het zonnetje achter glas) genieten van de nieuwe Jeanne d'Arc Living. Even lekker inspiratie opdoen voor een stylinghoekje in voorjaarssferen!



Nog een heel gezellig weekend allemaal!
Groet, Carla 












1 opmerking:

  1. Dat is precies het soort deur waar ik naar op zoek ben! Wat heb je geluk gehad met je vondst!

    BeantwoordenVerwijderen