woensdag 7 maart 2012

Geïnspireerd door zuslief

Inspiratie doe ik overal op. In woonmagazines, op blogs, bij andere mensen thuis, in winkels, noem maar op. Zo ook onlangs bij mijn zus thuis, want ze wilde haar trap laten verven. Tot voor kort zat er een soort linoleum op, maar het plan was om dat eraf te halen, het hout te schuren en de trap te verven in een leuke kleur. Heerlijk natuurlijk!
Ze vroeg Carla en mij om even langs te komen met onze kleurstalen van Farrow & Ball en Painting the Past, zodat ze een kleur uit kon kiezen. Dat deden we maar al te graag, want we wilden natuurlijk een idee krijgen van hoe het er uit zou komen te zien. Toen we aankwamen vertelde mijn zus dat ze de traptreden een andere kleur wilde geven dan de rest van de trap. Ik vond het helemaal leuk! Voor de treden werd gekozen voor Hampton Grey van Painting the Past, de rest van de trap kreeg een mooie witkleur. En alle verf in een matte variant.
Al snel kwam de schilder en uiteindelijk is dit het resultaat geworden.

Vanuit de hal:


Bij de draai in de trap:


Op de overloop:


Overzicht van boven:


Ik ben er helemaal weg van. Vooral de stukjes waar je de plankjes hout ziet..........
Onze eigen trap moet ook nog geverfd worden, daar heb ik bewust mee gewacht tot alle verbouwingen boven voorbij zouden zijn. Ik was al die tijd van plan om hem heel simpel roomwit te verven, maar nu weet ik zeker dat ik ook twee kleuren ga gebruiken! Ik kan me er nu al op verheugen. Bedankt voor de inspiratie zus!



1 opmerking:

  1. Super gaaf, ben zelf ook bezig met n verbouwing en weet zeker dat ik dit toe ga passen in ons huis, thanx

    BeantwoordenVerwijderen