zondag 22 april 2012

De plaatjes van Anns

Via onze webwinkel Kind van Holland maakten wij enige tijd geleden kennis met Anns. Anns is een lieve 82-jarige dame. Zij bestelde wat klosjes en linten bij ons om haar hobby uit te oefenen en op die manier leuke en gezellige handwerkjes te maken die vervolgens verkocht worden voor een goed doel. Met Anns onstond ook wat mailcontact en na enige tijd ontvingen wij post van Anns in de vorm van een fotoboek met daarin allemaal oude ansichtkaarten van stadjes en dorpen. Deze zijn allemaal begin 1900 door familie van Anns gestuurd en prachtig bewaard gebleven. Omdat Irene en ik allebei waarde hechten aan zulke bijzondere spullen hebben wij nu om beurten dit boek met kaarten bij ons thuis om er stylinghoekjes van te maken. 

Vlak voor Pasen vond ik opnieuw een envelop op de mat van Anns. Dit keer vol met oude verzamelplaatjes van cacao, zeep, thee enz. Met een lieve brief en de vraag of wij dit leuk vinden. Maar natuurlijk!



Dit is toch geweldig! Zelfs de achterkanten van de plaatjes zijn leuk. Inmiddels heeft een aantal van deze een plekje gekregen in mijn kaartenhart in de woonkamer.





De helft van de plaatjes is bij Irene terecht gekomen en ook zij gebruikt er een aantal om te stylen.

Lieve Anns, als je dit leest: nogmaals hartelijk dank dat je zulke bijzondere oude spulletjes aan ons gunt. Je ziet dat ze een mooi plekje krijgen en wij ervan genieten.

Ik wens jullie allemaal alvast een fijne week toe!

Groet, Carla




4 opmerkingen:

  1. Oh wat is dit genieten zeg!!
    Wat een waardevol geschenk zulke mooie plaatjes.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik jullie post zo lees dan is Anns een bijzondere vrouw met een groot hart!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat zul je hier blij mee zijn.
    Ik wil ook wel zoiets, te geweldig voor woorden.
    Ik heb vorige week via mijn oom twee brocante koffers gekregen,
    deze pronken nu in onze kamer, ben-ik-zo-blij-mee!
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief zeg! (en wat een mooie spulletjes...)

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen